9. nov. 2008

Konec dober - vse dobro



Moja šahovska boginja Caissa mi večkrat stoji ob šahovski strani.
---------------------------------------------------------------------------------
Včeraj sem se udeležil - šele tretjič letos - rednega pospešenega turnirja (2x15 minut) v Domžalah. Najbolj "razburljive" so bile tri partije, v katerih sem dvakrat remiziral in enkrat zmagal. V 2. krogu sem igral z belimi proti nevarnemu Vojku Srebrniču (ELO 2214), ki mi je sreviral mojo najljubšo otvoritev - španski gambit. Slabo minuto pre koncem (jaz sem imel eno več) mi je v damski končnici, vsak z enim prostim kmetom, ponudil remi, ki sem ga brez oklevanja sprejel. Še bolj razburljivo je bilo v 5. krogu, ko sem igral z Boštjanom Jeranom (ELO 2193), s svojim dobrim šahovskim kolegom. V končnici, kjer sva imela še oba trdnjavi, pa je bil njegov skakač veliko močnejši od mojega "črnopoljca", ki je lahko le branil moje kmete na črnih poljih. K sreči je mojemu renomiranemu nasprotniku na koncu zmanjkovalo časa (vsega nekaj sekund je imel na voljo), zato je "izsilil" prehod (pobral mi je vse kmete) v remi pozicijo. Uf, šahovska boginja Caissa
------------------------------------------------------------------------------------
( Caissa je (fiktivna) boginja šaha in zavetnica šahistov.Ime izhaja iz grške pesmi avtorja Williama Jonesa, ki je bila leta 1763 izdana. V pesmi je Caissa nimfa, v katero se zaljubi bog Mars. Ker Caissa njegovo ljubezen ne vrača, Mars izumi šahovsko igro, da bi z njo osvojil njeno srce. Caissa je ime številnih šahovskih društev po celem svetu in tudi pri nas. Tudi v šahovski literaturi se s pojmom pogosto srečamo. Ponavadi v obliki metafore, kot na primer: "Bil je ljubljenec Caisse." (močan igralec) ali "Caissa ga je preslepila." (naredil je veliko napako).
Ruski šahovski program, ki je leta 1974 zmagal na prvem računalniško-šahovskem svetovnem prvenstvu, se je imenoval Kaissa.
Vzpostavljeno iz »http://sl.wikipedia.org/wiki/Caissa«)

------------------------------------------------------------------------------------
... mi je zvesto stala ob strani. Tako kot v zadnji partiji z Marjanom Oberčem, ko sem se iz dokaj solidne pozicije v začetku sredinšnjice (nekako po 20. potezah) po nekaterih napakah "spravil" v popolnoma izgubljeno pozicijo. Preden sem uresničil svoj edini rešilni udar, ki sem ga vsaj pet potez prej načrtoval (s šahom dame na d4 sem osvojil kvaliteto), sem v bistvu samo čakal, da me nasprotnik, željan zmage in uvrstitve na visoko, vsaj 3. mesto) prisili k vdaji. Na koncu se je vse dobro izteklo, čeprav je bil "ranjeni lev še zelo nevaren v svoji zadnjih izdihljajih" (to je stara šahovska modrost). K sreči takrat nisem potegnil nobene napačne odločitve, nobene slabe poteze. In uvrstitev? Zame zelo solidno, celo 5 evrčkov nagrade, če odštejem 5 evrov prijavnine:)

Ni komentarjev: